Zakres zadań wykonywanych na stanowisku Zastępcy Burmistrza:
1. Zastępca Burmistrza przy wykonywaniu swych kompetencji i zadań działa w granicach określonych zarządzeniami Burmistrza oraz imiennymi pełnomocnictwami i upoważnieniami udzielonymi przez Burmistrza.
2. Zastępca Burmistrza wykonuje zadania i kompetencje Burmistrza podczas jego nieobecności oraz w przypadku przemijającej przeszkody w wykonywaniu zadań i kompetencji Burmistrza, spowodowanej jedną z okoliczności, o której mowa w art. 28 g ust. 1 ustawy.
3. Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza;
2) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad powierzonymi komórkami organizacyjnymi Urzędu;
3) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w zakresie upoważnień udzielonych przez Burmistrza;
4) składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw lub upoważnień;
5) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków;
6) dokonywanie oceny okresowej bezpośrednio podległym pracownikom;
7) reprezentowanie Gminy w czasie uroczystości i spotkań oficjalnych w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem;
4. Zastępca Burmistrza sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
1) Stanowiska ds. Zarządzanie Kryzysowego, Spraw Obronnych, Obrony Cywilnej i Ochrony Informacji Niejawnych;
2) Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Gospodarki Odpadami.