BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Zadania referatu

  • Organizacja pracy pracowników zatrudnianych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych, prac społeczno-użytecznych, ewidencjonowania wykonanych prac, staży, w tym rozliczanie czasu pracy i powierzonego sprzętu
  • Nadzór nad pracami wykonywanymi przez pracowników zatrudnianych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych, prac społeczno-użytecznych, staży.
  • Przygotowywanie umów, zleceń i uzgodnień dokumentacji, w tym wystawianie i odbiór faktur za wykonane usługi.
  • Opracowywanie informacji o stanie technicznym budynków będących własnością Gminy lub użytkowanych przez Gminę lub jednostki organizacyjne Gminy.
  • Budowa, modernizacja i remonty gminnych obiektów kubaturowych, w tym oświatowych, oraz kontrola obiektów, budów i wykonywanych remontów zgodnie z wymogami ustawy Prawo budowlane.
  • Współpraca z zarządcami wspólnot mieszkaniowych, radami, osiedli i sołectw w zakresie realizacji prac remontowo - budowlanych oraz utrzymania czystości na terenach gminnych.
  • Koordynowanie czynności związanych z utrzymaniem zieleni miejskiej, parków, placów, zabaw, zagospodarowaniem terenu w zakresie rekultywacji i nasadzeń drzew i krzewów.
  • Planowanie i organizacja zaopatrzenia w energię elektryczną oraz paliwa gazowe na obszarze gminy.
  • Prowadzenie spraw związanych z oświetleniem ulic, w tym spraw związanych z jego finansowaniem.
  • Zlecanie dekoracji Gminy w okresie świątecznym i flagowania miasta w święta narodowe.
  • Nadzorowanie świadczenia usług komunalnych.
  • Organizowanie i nadzorowanie utrzymania czystości, w tym koordynacja pracy:
  1. grupy gospodarczej,
  2. osób skierowanych w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych do prac pielęgnacyjno-porządkowych.
  • Przygotowywanie propozycji w zakresie organizacji oraz utrzymania zieleni komunalnej.
  • Prowadzenie ewidencji urządzeń komunalnych, kontrola prawidłowej ich eksploatacji.
  • Koordynacja zagadnień związanych z dostawą energii elektrycznej i wody dla przedsiębiorców zasilanych z sieci gminnych.
  • Nadzorowanie spraw dotyczących utrzymywania czystości na targowiskach prowadzonych przez Gminę oraz zaopatrzenie targowisk w media.
  • Nadzorowanie spraw dotyczących plaż i kąpielisk gminnych w szczególności utrzymywanie czystości na plażach i kąpieliskach gminnych oraz zapewnienie ich właściwego oznakowania.
  • Organizowanie gminnych targowisk oraz określenie trybu i zasad korzystania z gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej na targowiskach prowadzonych przez Gminę.
  • Regulacja handlu stacjonarnego i obwoźnego na terenie Gminy w tym:
  1. opracowanie zasad funkcjonowania handlu obwoźnego na terenie Gminy,
  2. nadzór nad placami targowymi funkcjonującymi na terenie Gminy,
  • Utrzymywanie i urządzanie terenów zieleni miejskiej wraz z przynależną infrastrukturą i małą architekturą oraz:
  1. utrzymywanie placów zabaw,
  2. prowadzenie gospodarki drewnem pochodzącym z wycinki drzew z terenów gminnych i współpraca w tym zakresie z Referatem Rolnictwa i Gospodarki Nieruchomościami,
  3. utrzymywanie miejsc pamięci narodowej,
  4. utrzymywanie grobów i cmentarzy wojennych,
  5. prowadzenie spraw dotyczących zabytków należących do kompetencji Burmistrza z zakresu ustawy z dnia 23 iipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
  • Współpraca ze spółką wodną w zakresie zaspokajania potrzeb w dziedzinie gospodarowania wodami, a w szczególności wykonywania, utrzymywania oraz eksploatacji urządzeń służących do:
  1. ochrony wód przed zanieczyszczeniami, w tym odprowadzania i oczyszczania ścieków,
  2. ochrony przed powodzią,
  3. melioracji wodnych oraz prowadzenia racjonalnej gospodarki na terenach zmeliorowanych,
  4. wykorzystywania wody do celów przeciwpożarowych,
  5. utrzymywania wód.

 

Data powstania: czwartek, 19 paź 2017 09:37
Data opublikowania: czwartek, 19 paź 2017 09:38
Opublikował(a): Administrator
Zaakceptował(a): Administrator
Artykuł był czytany: 42 razy