REFERAT FINANSOWY
Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:
1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały,
2. udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
3. zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
5. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości budżetowej,
6. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9. rozliczanie inwestycji,
10. dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
11. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13. prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat lokalnych oraz innych należności przypadających Miastu i Gminie, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
b) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
c) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
d) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
e) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
f) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
g) przygotowywanie danych do projektów aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
14. opracowywanie projektów decyzji w sprawie zwolnień, ulg i odroczeń w podatkach i opłatach lokalnych oraz umorzeń i rozłożenia na raty zobowiązań podatkowych i innych należności,
15. wydawanie decyzji i zaświadczeń o wysokości zobowiązań podatkowych,
16.prowadzenie operacji finansowych zadań zleconych przez administrację rządową i ewidencji z tym związanej.
17.kontrola jednostek organizacyjnych Miasta i Gminy oraz innych podmiotów wykonujących zadania ze środków budżetu Gminy w zakresie:
a) rzetelności zapisów księgowych,
b) legalności zobowiązań finansowych,
c) sposobu wykorzystania majątku będącego w dyspozycji jednostek,
d) oceny poziomu świadczonych usług, struktury organizacyjnej, gospodarowania materiałami i energią,
e) prawidłowości decyzji dotyczących zakupu, sprzedaży i likwidacji środków trwałych,
f) sposobu dokonywania zakupów i usług oraz prawidłowości realizacji ustawy o zamówieniach publicznych.
1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały,
2. udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
3. zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
5. przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości budżetowej,
6. sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
7. prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
8. prowadzenie ksiąg rachunkowych,
9. rozliczanie inwestycji,
10. dokonywanie wyceny aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
11. przygotowywanie sprawozdań finansowych,
12. dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
13. prowadzenie spraw związanych z wymiarem i poborem podatków, opłat lokalnych oraz innych należności przypadających Miastu i Gminie, a w szczególności:
a) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
b) przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
c) przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
d) gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
e) podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
f) prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
g) przygotowywanie danych do projektów aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
14. opracowywanie projektów decyzji w sprawie zwolnień, ulg i odroczeń w podatkach i opłatach lokalnych oraz umorzeń i rozłożenia na raty zobowiązań podatkowych i innych należności,
15. wydawanie decyzji i zaświadczeń o wysokości zobowiązań podatkowych,
16.prowadzenie operacji finansowych zadań zleconych przez administrację rządową i ewidencji z tym związanej.
17.kontrola jednostek organizacyjnych Miasta i Gminy oraz innych podmiotów wykonujących zadania ze środków budżetu Gminy w zakresie:
a) rzetelności zapisów księgowych,
b) legalności zobowiązań finansowych,
c) sposobu wykorzystania majątku będącego w dyspozycji jednostek,
d) oceny poziomu świadczonych usług, struktury organizacyjnej, gospodarowania materiałami i energią,
e) prawidłowości decyzji dotyczących zakupu, sprzedaży i likwidacji środków trwałych,
f) sposobu dokonywania zakupów i usług oraz prawidłowości realizacji ustawy o zamówieniach publicznych.