Zadania referatu
- Prowadzenie spraw związanych z podziałami i scalaniem nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości.
- Ewidencja nieruchomości komunalnych w formie opisowej i graficznej.
- Sprawy wyceny nieruchomości komunalnych i wykonywanie czynności związanych z naliczaniem i windykacją należności za nieruchomości udostępniane z gminnego zasobu nieruchomości.
- Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości za wyjątkiem:
- administrowania nieruchomościami,
- czynności wykonywanych w stosunku do nieruchomości zarządzanych lub użytkowanych przez jednostki organizacyjne Gminy, wynikających z uprawnień zarządcy lub użytkownika.
- Prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem nieruchomości gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z wygaśnięciem prawa tiwałego zarządu.
- Prowadzenie spraw związanych z ustanowieniem warunków użytkowania gruntów.
- Prowadzenie w zakresie działania referatu spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych i ich dokumentacji w myśl ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych.
- Prowadzenie ewidencji należności z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy, sprzedaży nieruchomości, opłat adiacenckich oraz pozostałych należności pozostających w zakresie działania Referatu i Referatu Budownictwa i Rozwoju Gminy oraz comiesięczne przekazywanie sald kont prowadzonej ewidencji do Referatu Finansowego.
- Prowadzenie spraw związanych z windykacją należności cywilnoprawnych i administracyjnych pozostających w zakresie działania Referatu i Referatu Budownictwa i Rozwoju Gminy.
- Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego oraz ewidencji mienia komunalnego.
- Prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem nieruchomości z gminnego zasobu nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem gruntów w użytkowanie wieczyste.
- Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia z mocy prawa i na wniosek.
- Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wysokości i wypłacanie odszkodowań za nieruchomości przejęte przez Gminę.
- Podejmowanie czynności w postępowaniu sądowym o wpis w księdze wieczystej.
- Prowadzenie spraw związanych z regulacją geodezyjno-prawną nieruchomości komunalnych.
- Prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego gruntów w prawo własności.
- Współpraca z organami Skarbu Państwa i samorządu terytorialnego w zakresie regulacji prawnej nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z obciążaniem nieruchomości komunalnych ograniczonymi prawami rzeczowymi.
- Prowadzenie spraw związanych z określaniem współudziału w częściach wspólnych nieruchomości.
- Prowadzenie spraw związanych z wnoszeniem nieruchomości komunalnych jako aportów do spółek.
- Prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem lokali na rzecz najemców lub dzierżawców.
- Ewidencja sprzedaży nieruchomości gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z zamianą nieruchomości, gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z ustaleniem opłat adiacenckich.
- Prowadzenie ewidencji należności z tytułu użytkowania wieczystego, dzierżawy, sprzedaży nieruchomości, opłat adiacenckich oraz pozostałych należności, w tym opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości, opłaty z tytułu trwałego zarządu i użytkowania oraz opłaty za udostępnienie terenu.
- Prowadzenie spraw z związanych z wydawaniem decyzji na usunięcie drzew i krzewów oraz wymierzaniem kar pieniężnych za samowolne usuwanie lub zniszczenie zieleni.
- Współpraca z kołami łowieckimi.
- Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki leśnej i łowieckiej.
- Realizowanie spraw wynikających z ustawy z dnia 9 listopada 2012 r. o nasiennictwie.
- Realizowanie spraw wynikających z ustawy z dnia 3 lutego 19985 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
- Współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
- Współudział w prowadzeniu spraw związanych z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych na terenach rolnych.
- Opiniowanie wniosków dotyczących zalesiania giuntów rolnych.
- Współudział w przeprowadzaniu spisów rolnych.
- Prowadzenie spraw związanych z wapnowaniem użytków rolnych.
- Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów do izb rolniczych.
- Sporządzania informacji o stanie gminnego mienia komunalnego w zakresie właściwości referatu.
- Organizowanie działalności w zakresie ochrony nad bezdomnymi zwierzętami.
- Prowadzenie ewidencji cmentarzy wojennych.
- Prowadzenie rejestru miejsc pamięci narodowej.
- Prowadzenie spraw związanych z infrastrukturą techniczną ogródków działkowych.
- Rozliczanie i sporządzanie deklaracji w zakresie podatku VAT.
- Prowadzenie spraw związanych z zawieraniem umów na umieszczenie reklam na mieniu komunalnym, z wyłączeniem pasów drogowych dróg gminnych.
- Wydawanie zezwoleń na:
- odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości płynnych,
- prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków,
- ochronę nad bezdomnymi zwierzętami,
- utrzymywanie psa rasy uznanej za agresywną,
- prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt,
- prowadzenie grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych.